יום שלישי, 19 באפריל 2011

אז איך בוחרים את ערוצי השיווק המתאימים לנו ביותר מתוך כל השפע שהאינטרנט מציע?

כדי למצוא את התשובה עלינו קודם כל להכיר את מגוון האפשרויות העומד בפנינו - הקמת אתר, קידום בגוגל, פעילות במדיה החברתית, קניית (או ברטור) שטחי פרסום, שליחת ניוזלטרים, כתיבת בלוג ועוד... האופציות לשיווק באינטרנט הן רבות, ועד כמה שזה נהדר זה עלול גם לבלבל! יש הרבה מאוד בעלי עסקים שלא מתחילים לפעול  רק בגלל תחושת ההצפה וחוסר המיקוד שהם חווים מול שלל האפשרויות הללו.

על מנת לבחור ולצאת לפעולה דרושים לנו בתור התחלה סדר ובהירות, ידע ראשוני שיאפשר לנו להתמצא באופן בסיסי בעולם השיווק האינטרנטי ולנווט בחוכמה את דרכנו הייחודית בתוכו. בעתיד אני מתכננת להעלות לכאן קישור למאמר שסוקר את ערוצי השיווק השונים ויכול לעזור בהיכרות עם המדיה ונפלאותיה!
אבל בואו נניח לרגע שעברנו את השלב הראשוני, ואנו מכירים כבר את האופציות הפתוחות בפנינו לשיווק ברשת...

השלב הבא הוא בירור עם עצמנו אילו ערוצים מתאימים לנו ולעסק שלנו, מתוך הבנה שאין דרך אחת שנכונה לכולם! האפקטיביות של השיווק נובעת משילוב מדויק בין כמה גורמים שכדאי לנו להתייחס אליהם:

מצד אחד עלי להתבונן פנימה:
לבדוק מהם הכישורים והסגנון האישי שלי, והיכן אוכל לתת להם ביטוי בצורה הכי אותנטית? מה מתוך כל ערוצי השיווק מתחבר לדברים שאני אוהבת ויודעת לעשות באופן טבעי? האם אני יודעת להתבטא בכתב, ואם כן - באיזה סגנון כתיבה אני מרגישה "בבית"? האם מתאים לי ליצור מאמרים ארוכים ורציניים, פוסטים קצרים, או התכתבות ותקשורת דיאלוגית? אולי קשה לי להתבטא בכתב ולכן כדאי לי לשים יותר דגש על נוכחות בעזרת סרטונים, תמונות, מודעות? מה המיתוג שאני רוצה ליצור לעצמי, על אילו איכויות ייחודיות (שלי ושל העסק) הוא נשען, ואילו ערוצי שיווק יתמכו בו בצורה הטובה ביותר?

במקביל עלי להתבונן החוצה:
לחשוב היטב מי קהל היעד שלי, ואיפה ברשת הוא מסתובב או עשוי להסתובב? לבדוק מי ה"מתחרים" שלי ברשת, כלומר מי מהתחום בו אני עוסקת כבר נמצא ברשת, איפה, ובאיזה סגנון? לבדוק האם הנישה בה אני פועלת מוצפת או פנויה? ובהתאם לבחור לי אסטרטגיה איך לבדל את עצמי ולהבליט את המסר הייחודי שלי.

הרבה עבודת חשיבה ותכנון יש לנו לעשות כשלב מקדים... אבל חשוב לזכור:
תכנון טוב גם אפקטיבי יותר מבחינה שיווקית, ו"על הדרך" גם תומך בהתפתחות האישית שלנו...
ועל כך בפוסט הבא!

שלכם באהבה,
תמר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה