יום שלישי, 11 בדצמבר 2012

הרהורים על חלימה, שמאניזם, ניווט בירושלים ושיווק בפייסבוק...

החלום כמציאות, והמציאות כחלום... פעם, מזמן, עשיתי קורס בחלימה שמאנית, וזה העקרון הראשון שהמורה לימד אותנו שם. משמעות האמירה הזו היא שאין באמת הפרדה בין עולם המציאות לעולם החלום, ושניהם מקרינים זה על זה ומביאים לנו מסרים חשובים כל הזמן. למשל, אני יכולה לחלום משהו בלילה, ובבוקר לשאול את עצמי "מעניין איזה מסר על חיי החלום הזה מעביר לי", ובאותה מידה אני יכולה גם להסתכל על דברים שקורים לי ביומיום כאילו היו חלום, וגם עליהם לשאול "מעניין איזה מסר התקרית הזו מנסה לחדד עבורי".

הבוקר נסעתי לפגישת הדרכה בנושא פייסבוק עם לקוחה בירושלים. בדרך כלל יש לי חוש כיוון וניווט מצוין, ואני לא נזקקת לטכנולוגיות מיוחדות... אבל בירושלים אני איכשהו תמיד הולכת לאיבוד! המבנה של העיר הזו כל כך מבולגן, שאני פשוט לא מצליחה לעקוב אחרי המפה כשאני מתכננת את הדרך. היום, כששוב ניסיתי למצוא את עצמי בנבכי העיר, עוצרת בכל רגע כדי לשאול עוברים ושבים לאן נקלעתי לעזאזל, ובתחושה הולכת וגוברת של תסכול...

פתאום חשבתי לעצמי - כמה חבל שאני לא מכירה את הצורה של העיר הזו ממבט הציפור... כמה נחמד יכול היה להיות אם מישהו היה עושה לי סיור מודרך, כולל כמה נקודות תצפית ומעבר בצירים תנועה ראשיים של העיר, זה היה מסדר לי את הראש! ופתאום הבנתי שאני כנראה חווה כרגע בדיוק את מה שאותה לקוחה מרגישה אל מול העולם הבלתי מוכר של הפייסבוק...

אז אחרי הכל, ולמרות ששוב התברברתי בדרך... ממש שמחתי על ההזדמנות להתחיל את ההדרכה ממקום של הכלת התחושה הזו, ושל ידיעה עמוקה לגבי מה הלקוחה צריכה כדי להרגיש יותר מיודדת עם הפלטפורמה העמוסה של הפייסבוק ובטוחה בתוכה. אין ספק שדרך השמאן מכניסה הרבה הפתעות קטנות ונחמדות לחיים :-)


3 תגובות:

  1. תמר אהבתי את ההקבלה שלך. את ה GPS לאנשים שלא מכירים את המסלולים בפייסבוק.

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע.
    אני חושב ששיווק אם בפייסבוק או בכל מקום אחר הוא אחד התחומים החשובים ביותר היום, כל אדם צריך לדעת את הבסיס של השיווק על מנת להצליח לשווק את עצמו בראיון עבודה.
    אני סיימתי לפני כשנתיים קורסים במקצועית א ומקצועית ב, לאחר שלושה חודשים שבהם חיפשתי עבודה מצאתי בתחום המכירות. ראיתי שקצת קשה לי למכור את המוצר לאחר כחצי שנה עבודה והחלטתי לעשות קורס בסיס בשיווק, שבו למדתי יותר איך למכור ומה צריך להגיד ולהדגיש על מנת להצליח למכור את המוצר.
    לאחר הקורס בשיווק ראיתי כי המכירות שלי עלו מעל 50 אחוז מהתחלה שלי, ובזכות זה הצלחתי לעלות מעל ממוצע המכירות בחברה והיום בעזרת זה אני מתמודד על קידום!

    השבמחק