יום שישי, 29 באפריל 2011

איך לתרגם את ההתכוונות והתובנות הפנימיות לעשייה שיווקית אפקטיבית?

אז נגיד שהעמקנו לחשוב, עברנו תהליך של התבוננות פנימה ומיקוד, והגענו למסקנות בקשר לסגנון הייחודי שלנו וקהל היעד הספציפי שחשוב לנו לפנות אליו... איך אנחנו מתרגמים את התובנות לעשייה שיווקית בשטח?

כפי שציינתי בפוסטים הראשונים, השיווק באינטרנט יכול לקרות במגוון של ערוצים ואנחנו צריכים לבחור את אלה שאנו מעדיפים לפעול בהם.
אחרי שבחרנו, יש לבדוק מה האלמנטים החשובים בתוכם מבחינה מיתוגית: האם ערוצים אלה כוללים הרבה או מעט טקסט, ואיזה סוגים של טקסט? האם יש בהם ביטוי לעיצוב גרפי או לפחות לצבעוניות כלשהי? האם הם כוללים הצגת תמונות או סרטונים? האם יש אלמנטים נוספים שנותנים עלינו אינפורמציה כמו הצגת רשימת חברים או כרוניקה של פעילות קודמת?

בכל אחד מהפרמטרים הללו אנחנו צריכים לחשוב איך להתאים את החומרים שאנו יוצרים לסגנון שרצינו לשדר ולקהל היעד שלנו. בכל פרט קטן של העשייה שלנו אנחנו משדרים מסרים, גם אם נשים לב לכך וגם אם לא - אם זה בצבעים שאנו בוחרים, האימג'ים והתמונות בהם אנו משתמשים, סגנון הכתיבה (או הדיבור, אם מתייחסים לסרטונים),השפה שלנו, הגישה שלנו, ההופעה שלנו, האורך,התזמון והקצב... מודעות ודיוק במקומות הללו מעצימים גם את האפקטיביות של המסר השיווקי, אבל לא פחות חשוב - את ההלימה וההתאמה בין המסר השיווקי למי שאנחנו באמת.

כפי שכבר כתבתי בעבר - ככל שההתאמה הזו גבוהה יותר, כך השיווק שלנו נושא יותר פירות.
תחשבו על זה - שיווק, גם כשהוא נעשה בכלים טכנולוגיים מתקדמים וכביכול מנוכרים, הוא בסופו של דבר אמנות של תקשורת, פעילות שפונה לאנשים אמיתיים ומרגישים, לא למכונות... וכאשר התקשורת נעשית מתוך מודעות עצמית, דיוק ואותנטיות, יש לה אחוזי הצלחה גבוהים יותר!

אני מזמינה אתכם להעיז ולבטא את קולכם וסגנונכם הייחודי בשיווק שלכם - לפעמים זה יכול לעורר קצת חששות, אבל תמיד נותן תחושה של שלמות וחיבור בין העשייה ללב, ומקרב אליכם את הלקוחות הנכונים.
מקום של סיפוק מהעסק בכל ההיבטים שלו (מבחינת עניין, חיבור לייעוד, והצלחה בשיווק ובמכירות) הוא מקום מאוד טוב להיות בו, והדרך אליו היא כמעט תמיד תוצאה של תהליך צמיחה והתפתחות אישית.
האינטרנט בעיני הוא מדיום שמעודד אותנו ללכת בדרך הזו, ועל כך אני מבטיחה להרחיב בפוסט הבא...

שלכם באהבה,

תמר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה