יום ראשון, 18 במרץ 2012

חיות הטוטם האינדיאני וסגנונות שיווק

בהמשך לפוסט הקודם על כרישי שיווק ודולפיני שיווק, ולדיון המעניין שהתפתח בדף הפייסבוק שלי, החלטתי להרחיב את היריעה ולהתבונן על עוד כמה בעלי חיים שמלמדים אותנו סגנונות שיווק שונים.

התרבות האינדיאנית ותרבויות עתיקות נוספות, מלמדות אותנו להתבונן בתכונות ובאיכויות של בעלי החיים, ולקבל מהם מסרים חשובים לחיינו - על החוזקות והחולשות שלנו, על ייעודנו בעולם, ועל הדרך בה כדאי לנו לפעול - באופן כללי ובמצבים ספציפיים. בעלי החיים משמשים לנו כסמלים, מעניקים לנו השראה ומסייעים לנו להתחבר לצדדים שונים בעצמנו. כולנו מכירים ביטויים השגורים בשפה ומייחסים לבני אדם תכונות של בעלי חיים שונים, למשל: שתקן כמו דג, עקשן כמו חמור, גאוותן כמו טווס, קל רגליים כמו צבי, אמיץ כמו אריה וכו'. בתוך כל אחד מאיתנו קיימת כל קשת התכונות האנושיות, אך אצל כל אדם תכונות מסוימות הן בולטות ומשמעותיות יותר מאחרות, וכל אדם מביא לעולם אנרגיה ומתנה אישית אחרת.

אני מאמינה שכל אחד יכול לחוות הצלחה במעשיו, במידה והוא יודע לזהות ולהתחבר לאיכויות החזקות שלו, וכמו כן לשים לב לחולשות ולדעת לעבוד איתן... וכלל זה פועל גם לגבי שיווק! לכן בחרתי עבורכם כמה חיות טוטם שדרכן נוכל ללמוד סגולות שונות ומשונות, ואולי להזדהות עם חלק מהן ולהשתמש בדימוי שלהן כמקור לבטחון ועוצמה בשיווק שלנו. הארכיטיפים שכתבתי עליהם הם לוויתן, נץ, יונק דבש, כלב, סוס וצבי. כמובן שקיימות עוד המון חיות טוטם, וחשוב לדעת שלפי התרבות האינדיאנית כל חיה יכולה להוות מקור להשראה, גם אם הדימוי הראשוני שלה לא הכי סקסי... למשל גם לטאה, עכביש, תנין, דורבן או צב גם הן חיות טוטם חזקות וחשובות מאוד!

כדי לקרוא את המאמר המלא על כל החיות הנ"ל וההשראה השיווקית שהן מעניקות לנו - היכנסו לאתר שלי. אשמח לשמוע מכם אילו בעלי חיים נגעו בכם ועוררו הזדהות ותובנות... לאיזו חיה אתם מתחברים? אילו סגולות יש בכם, ודרך איזה דימוי תוכלו להזכיר אותן לעצמכם ולעשות בהן שימוש מיטיב? מוזמנים לשתף... אפשר כאן בבלוג, או בשרשור הזה שבדף הפייסבוק !


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה